Kredoja e Apostujve (Besorja Apostolike)
Një artikull hyrës që shpjegon historinë, qëllimin, strukturën dhe përdorimin e këtij dokumenti historik teologjik do ta gjeni në këtë lidhje: https://kishareformuardurres.wordpress.com/2022/11/02/besorja-apostolik/
Unë besoj në Perëndinë Atë, të Gjithëpushtetshmin, Krijuesin e qiellit dhe të tokës dhe në Jezu Krishtin, Birin e Tij të vetëmlindur, Zotin tonë, i Cili u ngjiz nga Fryma e Shenjtë, u lind nga virgjëresha Mari; vuajti nën Ponc Pilatin, u kryqëzua, vdiq, u varros dhe zbriti në ferr. Ditën e tretë Ai u ngrit prej së vdekurish, u ngjit në qiell dhe rri në të djathtën e Perëndisë, Atit të Gjithëpushtetshëm; prej nga do të vijë të gjykojë të gjallët dhe të vdekurit. Unë besoj në Frymën e Shenjtë. Unë besoj një Kishë të shenjtë, të përgjithshme; bashkësinë e shenjtorëve, faljen e mëkateve, ringjalljen e trupit dhe jetën e përjetshme. Amen.
Kredoja e Nikeas (325 AD)
Një artikull hyrës që shpjegon historinë, qëllimin, strukturën dhe përdorimin e këtij dokumenti historik teologjik do ta gjeni në këtë lidhje: https://kishareformuardurres.wordpress.com/2022/11/02/besorja-e-nikese-konstandinopojes/
Ne besojmë në një Perëndi, Ati i gjithëpushtetshëm, Krijuesi i qiellit dhe i tokës, dhe i të gjitha gjërave të dukshme dhe të padukshme.
Dhe në një Zot Jezu Krisht, Biri i vetëmlindur i Perëndisë, lindur nga i Ati përpara gjithë epokave, Perëndi prej Perëndie, Dritë prej Drite, Perëndi i vërtetë prej Perëndie të vërtetë, i lindur jo i bërë, i të njëjtës substancë me Atin; përmes të Cilit u bënë të gjitha gjërat; i Cili, për ne njerëzit dhe për shpëtimin tonë, zbriti nga qielli dhe u bë mish nga Fryma e Shenjtë dhe virgjëresha Mari dhe u bë njeri; gjithashtu u kryqëzua për ne nën Pontc Pilatin; vuajti dhe u varros; dhe në ditën e tretë u ngjall përsëri, sipas Shkrimeve; dhe u ngjit në qiell, ku është ulur në të djathtë të Atit; dhe do të vijë sërish, në lavdi, të gjykojë të gjallët dhe të vdekurit; Mbretëria e të Cilit nuk do të ketë fund.
Dhe në Frymën e Shenjtë, Zotin dhe Jetëdhënësin; i Cili buron nga Ati dhe Biri; i Cili bashkë me Atin dhe Birin është i adhuruar dhe i përlëvduar; i Cili foli me anë të profetëve.
Ne besojmë në një Kishë të shenjtë, të përgjithshme1 dhe apostolike; ne njohim një pagëzim për faljen e mëkateve; ne presim ringjalljen e të vdekurve dhe jetën në botën që do të vijë.
Amen.
Besorja e Kalkidonës
Një artikull hyrës që shpjegon historinë, qëllimin, strukturën dhe përdorimin e këtij dokumenti historik teologjik do ta gjeni në këtë lidhje: https://kishareformuardurres.wordpress.com/2022/11/02/besorja-e-kalkidones/
Prandaj, ne, duke ndjekur etërit e shenjtë, të gjithë me një mendje të vetme i mësojmë njerëzit të rrëfejnë një të vetmin dhe të njëjtin Bir, Zotin tonë Jezu Krisht, i Cili është i përsosur në natyrën hyjnore dhe i përsosur në natyrën njerëzore; vërtet Perëndi dhe vërtet njeri, me shpirt të arsyeshëm dhe me trup; i bashkëqenësishëm me Atin sipas natyrës hyjnore, dhe i bashkëqenësishëm me ne sipas natyrës njerëzore; në gjithçka është njësoj si ne, përveçse pa mëkat; i lindur përpara gjithë epokave nga Ati sipas natyrës hyjnore; dhe, në këto kohë të fundit, për ne dhe për shpëtimin tonë, u lind nga virgjëresha Mari, Hyjlindëse, sipas natyrës njerëzore; një dhe i vetmi Krisht, Bir, Zot, i Vetëmlinduri, i Cili duhet pranuar me dy natyra, të papërzieshme, të pandryshueshme, të pashkëputshme dhe të pandashme; dallimi i natyrave nuk prishet aspak nga bashkimi, por përbërja e secilës natyrë është ruajtur; këto dy natyra janë bashkuar në një Person dhe substancë të vetme, jo të ndara apo të veçuara në dy persona, por në një Bir të vetëm dhe të vetëlindur: në Perëndinë Fjala, Zotin Jezu Krisht; siç kanë shpallur profetët që nga fillimi në lidhje me të, dhe siç na ka mësuar vetë Zoti Jezu Krisht, dhe siç na e ka përçuar besorja e etërve të shenjtë.
BESORJA ATHANASIANE
Një artikull hyrës që shpjegon historinë, qëllimin, strukturën dhe përdorimin e këtij dokumenti historik teologjik do ta gjeni në këtë lidhje: https://kishareformuardurres.wordpress.com/2022/11/02/besorja-athanasiane-symbolum-quicunque/
- Kushdo që dëshiron të shpëtohet, para së gjithash, duhet të ruajë besimin e përgjithshëm,
- I cili, nëse ndokush nuk e ruan të plotë dhe të panjollosur, pa dyshim që ka për të humbur përjetësisht.
- Dhe besimi i përgjithshëm është ky: Që ne adhurojmë një Perëndi në Trini dhe Trininë në Unitet;
- Pa përzier Personat dhe pa ndarë substancën.1
- Sepse ekziston një Person i Atit, një tjetër i Birit dhe një tjetër i Frymës së Shenjtë.
- Por natyra hyjnore e Atit, Birit dhe e Frymës së Shenjtë është një e vetme, lavdia është e barabartë dhe madhështia e bashkëpërjetshme.
- Siç është Ati, është dhe Biri; i tillë është dhe Fryma e Shenjtë.
- Ati është i pakrijuar; Biri, i pakrijuar; dhe Fryma e Shenjtë, i pakrijuar.
- Ati është i pakufishëm; Biri, i pakufishëm; dhe Fryma e Shenjtë, i pakufishëm.
- Ati është i përjetshëm; Biri, i përjetshëm; dhe Fryma e Shenjtë, i përjetshëm.
- E, megjithatë, nuk janë tre të përjetshëm, por vetëm një i përjetshëm.
- Po kështu, nuk ka tre të pakrijuar; as tre të pakufishëm, por vetëm një i pakrijuar dhe i pakufishëm.
- Po kështu, Ati është i gjithëpushtetshëm; Biri, i gjithëpushtetshëm; dhe Fryma e Shenjtë, i gjithëpushtetshëm.
- E, megjithatë, nuk janë tre të gjithëpushtetshëm, por vetëm një i gjithëpushtetshëm.
- Kështu, Ati është Perëndi; Biri është Perëndi; dhe Fryma e Shenjtë është Perëndi.
- E, megjithatë, nuk ka tre Perëndi, por vetëm një Perëndi.
- Po kështu, Ati është Zot; Biri, Zot; dhe Fryma e Shenjtë, Zot.
- E, megjithatë, nuk ka tre Zotër, por vetëm një Zot.
- Sepse, ashtu siç shtrëngohemi nga e vërteta e krishterë që të pranojmë se çdo Person është vetë Perëndi dhe Zot,
- Kështu dhe ndalohemi nga besimi i përgjithshëm që të themi se ka tre Perëndi, apo tre Zotër.
- Atin nuk e bëri askush; Ai s’është, as i krijuar, as i lindur.
- Biri vjen vetëm nga Ati; nuk është, as i bërë, as i krijuar, por i lindur.
- Fryma e Shenjtë vjen nga Ati dhe Biri; as i bërë, as i krijuar, as i lindur, por i buruar.
- Prandaj, ka një Atë, jo tre Etër; një Bir, jo tre Bij; një Frymë e Shenjtë, jo tre Frymë të Shenjta.
- Dhe në këtë Trini askush s’vjen më parë dhe askush s’vjen më pas; askush s’është më i lartë apo më i ulët.
- Por të tre Personat në tërësi janë të bashkëpërjetshëm dhe të bashkëbarabartë.
- Prandaj, në gjithçka, siç kemi thënë më lart, duhet adhuruar Uniteti në Trini dhe Trinia në Unitet.
- Prandaj, kush dëshiron të shpëtohet, kështu duhet ta mendojë Trininë.
- Për më tepër, për të marrë shpëtimin e përjetshëm është e nevojshme që njeriu të besojë besnikërisht edhe në mishërimin e Zotit tonë Jezu Krisht.
- Sepse besimi i drejtë është që të besojmë dhe të rrëfejmë se Zoti ynë Jezu Krisht, Biri i Perëndisë, është Perëndi dhe njeri;
- Perëndi, i së njëjtës substancë me Atin; i lindur para gjithë botëve; dhe njeri, i së njëjtës substancë me nënën e vet, i lindur në botë.
- Perëndi i përsosur dhe njeri i përsosur, i përbërë prej një shpirti të arsyeshëm dhe mishi njerëzor.
- I barabartë me Atin, për sa i përket natyrës hyjnore; dhe më i ulët se Ati për nga natyra njerëzore.
- I Cili, ndonëse është Perëndi dhe njeri, prapëseprapë, nuk është dy, por vetëm një Krisht.
- Një i vetëm; jo nëpërmjet transformimit të natyrës hyjnore në mish, por nëpërmjet futjes së natyrës njerëzore në atë hyjnore.
- Një i tëri; jo nëpërmjet përzierjes së substancës, por nëpërmjet unitetit të Personit.
- Sepse, ashtu si shpirti i arsyeshëm dhe mishi përbëjnë një njeri të vetëm, kështu dhe Perëndia e njeriu përbëjnë një Krisht;
- I Cili vuajti për shpëtimin tonë, zbriti në ferr, u ringjall së vdekurish ditën e tretë.
- U ngjit në qiell, është ulur në të djathtë të Atit Perëndi të gjithëpushtetshëm.
- Prej andej do të vijë për të gjykuar të gjallët dhe të vdekurit.
- Në ardhjen e tij, gjithë njerëzit do të ringjallen sërish me trupat e tyre;
- Dhe do të japin llogari për veprat e tyre.
- Dhe ata që kanë bërë të mirën do të shkojnë në jetë të përjetshme; ndërsa ata që kanë bërë të ligën do të shkojnë në zjarrin e përjetshëm.
- Ky është besimi i përgjithshëm, të cilin, nëse njeriu nuk e beson me besnikëri dhe patundshmëri, nuk mund të shpëtohet.
1 Ose: thelbin, esencën.